VAŽNO: Povećava se broj zaključanih, hakovanih iUređaja u Srbiji!!!

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

cyber

Уколико корисник нема ОРИГИНАЛНИ РАЧУН КУПОВИНЕ АУТОРИЗОВАНОГ ПРОДАВЦА, Apple Support му неће помоћи.

Пре извесног времена пројавила се вест да се неким Аустралијанцима десило да им је неко хаковао иУређај, и тражен је откуп од 100-150$ да се уређај откључа. Након само пар месеци након тога се слично нешто десило и корисницима у Русији, али они су били нешто боље среће, морали су да плате од 25-50$.

Зашто све ово наводим, просто, сваки тај напад хакера смо испратили, и писали о томе овде на сајту, и увек опомињали да пазите на своје лозинке Apple ID налога, као и да се то може десити и код нас. Међутим по статистици прочитаних чланака као и по коментарима, којих није било, видимо да то нисте схватили озбиљно. Пре извесног времена се у једним нашим новинама појавио чланак да је једна наша суграђанка доживела баш оно о чему смо писали и упозоравали да може да се деси, њен налог је хакован и тражено је од ње да плати 20$. Наравно ова вест је пренета (не да би се људи упозорили на опасност) јер се ради о аЈфону, да би коментари били следећи,

„боље 20$ него 20 €, јефтиније“

или

„нека мало нападају ове са парама, доста је напада по сиротињи“ и слично.

У преводу, „нека комшији цркне крава“.

Ово све напомињемо јер смо од једног познатог сервиса добили информацију, и зато сматрамо да имамо моралну обавезу да вас обавестимо, стигла су три уређаја у истом дану са овим проблемом. Ради се о iPhone 6s, iPhonu 4s и iPad 3.

Међутим нико није објаснио како ови напади функционише, односно шта се може урадити да до њега не дође, односно неко привремено решење док Епл не омогући „дуплу верификацију“ и у нашој земљи. Хајде да кренемо редом, да покушамо да вам појаснимо како хакери закључавају ваше иУређаје и траже откуп.

Главни кривац, ако тако можемо да кажемо, је опција Find My iPhone, зашто, пробаћемо да обљаснимо у наставку.

Сви ви имате е-маил адресу, рецимо користићемо пример This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. када сте правили Apple ID користили сте ту е-маил адресу и лозинку да се улогујете у App Store. Са истом адресом сте и активирали иУређај али тада сте од Епла добили још једну е-маил адресу This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Оно што је јако важно да знате ова icloud.com e-маил адреса је близанац ваше gmail.com адресе, лозинка вам је заједничка! То значи када хакери сазнају лозинку gmail.com они тада имају могућност да се улогују и на ваш icloud.com налог. Прво што ураде је да вам промене лозинку на е-маил адреси, да не би могли да приступите свом налогу, а затим улазе у icloud.com где вам путем апликације Find My iPhone (зато смо рекли да је један од главних криваца) активирају опцију изгубљен или украден iPhone. Наравно овде имамо претпоставку да је ова опција укључена у самом уређају, а јесте по аутоматизму самог иОС када се улогујете у iCloud налог на уређају.

Детаље како функционише, и како се могу решити проблеми настали са Find My iPhone (скраћено ФМиП) је објаснио Мирослав Петровић ( @Mikenziyu ) на овом ЛИНК-у, али поставља се питање шта урадити, како се онда заштитити ако дође до напада путем Find My iPhone.

Пробаћемо да вам дамо неке додатне информације како да се заштитите или шта треба да урадите да случајно не дођете под удар хакера, а немате оригиналан рачун од иУређаја да можете да докажете да сте власник. Постоје две групе угрожених, ово је јако битно, оних који имају доказ да су власници закључаног иУређаја а то је рачун када су купили уређај, а друга група су они који то немају.

Онима који имају рачун ситуација је далеко једноставнија (да ли је), јер могу Епл да докажу да је то њихов уређај и да је то њихов налог. Процедуру је појаснио Мирослав и можете је погледати на линку који смо навели горе у тексту.

Међутим шта да ураде они који немају рачун, а таквих је на жалост 80%, они могу да ураде следеће. Прво нека добро ојачају своју лозинку, password, друго нека искључе на своме уређају опцију Find My iPhone. Искључивање опције ФМиП има добре и лоше стране.

Добра је да је то предуслов да рецимо ажурирате свој иОС (мислим на велика ажурирања путем iTunes) и рецимо појави се потреба да однесете свој уређај у сервис (сервис неће примити уређај ако ова опција није искључена). И она трећа, хакер не може да искористи ову опцију да вам закључа иУређај и тражи откуп. 

Лоша страна (има доста тога, ово су оне основне) је да у случају да изгубите телефон или вам буде украден нисте у могућности да га пронађете или заштитите своје податке, приватност, на уређају.

Сада се вероватно питате шта урадити.  Па ево једно прелазно решење, док Епл не уведе дуплу верификацију и за нашу земљу, искористите апликацију Find Friends. Наравно ово може да функционише ако (имате у позадини упаљен интернет) неко вама близак такође има иУређај и жели да дели своју локацију са вама. Опет кажем ово је прелазно решење али може да помогне у случају да изгубите или вам буде украден уређај. Путем ове апликације имате могућност да лоцирате и пошаљете поруку на изгубљен или украден уређај, али немате могућност да заштитите своју приватност.

Да вас још једном подсетимо шта треба да урадите да ипак до овога не дође.

• Промените и ојачајте своју лозинку

• Проверите, запишите негде тачне одговоре које сте дали на питања приликом прављења Епл налога

• Нека вам е-маил адреса Епл налога (ако има шансе) буде само за Епл

Мирослав је на крају свог текста написао нешто веома битно за све власнике уређаја:

Из сигурносих разлога, јер прватност података је нешто о чему Аппле изузетно води рачуна, Сервис неће моћи да Вам асистира у оваквим ситуацијама. Препуштени сте сами себи.

Уколико корисник не може да искључи ФМиП заштиту, уређај неће моћи да се прими у Сервису, неће моћи да се дијагностикује, неће моћи да се рекламира без обзира ако је у гаранцији.

Уколико корисник нема ОРИГИНАЛНИ РАЧУН КУПОВИНЕ АУТОРИЗОВАНОГ ПРОДАВЦА, Apple Support му неће помоћи. Рачун је једини доказ да је телефон Ваш. То не може бити лична карта нити било који други документ. Потпуно је небитно што имате комплетну опрему, кутију, пуњач слушалице. Оригинални рачун је ваша једина могућност да остварите поново приступ Вашем телефону.

Сервис Вам може помоћи до 30.11.2016. Након тога датума, све кориснике упућујемо на Apple Support.

 

 

Допада ти се чланак? Лајкуј га или га подели са пријатељима! 

FacebookDiggStumbleuponGoogle +RedditLinkedinRSS FeedPinterestPin It
 
 

О Аутору...


Goran

Горан је постао заљубљеник Епл иУређаја 2007 куповином аЈфона прве генерације. Од тада редовно прати сва дешавања везана за Епл, као и то да није пропустио ни једну верзију аЈфона (стиже нова генерација). Један је од оснивача блога ајфон.рс 2009 године а од 2011 (једини) власник (уредник) истог. Шта ради у слободно време? Ужива у Епл иУређајима. :)