Moje mišljenje: Čak i sa trilion dolara Apple neće večno biti kralј

moje misljenje

Apple је недавно постала прва америчка компанија на тржишту, чија је капитализација премашила 800 милијарди $.

Наравно, овај талас је повео разговоре да ће убрзо након објављивања iPhone 8 по цени од  "хиљаду долара" (такве су гласине) Епл бити прва компанија са процењеном вредношћу од 1 трилион $. Цена акције компаније су од почетка године у порасту, продаја iPhone 7 такође иде одлично, све је одлично. Делимично свему томе је помогао Samsung који је имао своје пропусте. Чини се да Епл одржава завидан имиџ свог бренда и јаке базе клијената. Али ...

Међутим, сенка неуспеха, која је сахранила више од једног корпоративног гиганта може дотаћи и Епл. Без обзира колико јака компанија може да изгледа сада, још увек је, и остаће, бар у наредним годинама, рањива.

 

DiggGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It

 

moje misljenje

Apple је недавно постала прва америчка компанија на тржишту, чија је капитализација премашила 800 милијарди $.

Наравно, овај талас је повео разговоре да ће убрзо након објављивања iPhone 8 по цени од  "хиљаду долара" (такве су гласине) Епл бити прва компанија са процењеном вредношћу од 1 трилион $. Цена акције компаније су од почетка године у порасту, продаја iPhone 7 такође иде одлично, све је одлично. Делимично свему томе је помогао Samsung који је имао своје пропусте. Чини се да Епл одржава завидан имиџ свог бренда и јаке базе клијената. Али ...

Међутим, сенка неуспеха, која је сахранила више од једног корпоративног гиганта може дотаћи и Епл. Без обзира колико јака компанија може да изгледа сада, још увек је, и остаће, бар у наредним годинама, рањива.

 

DiggGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It

 

Страна 2

 

ipad

Епл чини и хардвер и софтвер. У принципу, то наравно поједностављује стварање и одржавање своје корисничке мреже, како у окружењу са личним-десктоп решењима тако и са уређајима базираним на сопствени ОС. Међутим, Епл-ов софтвер је директно зависан од хардвера. Што је донекле добро, ради само на својим производима. Ово чини Епл више као фабрика-гиганат из 20. века него гиганта у дигиталном тржишту и софтверу 21. века. Са овим приступом послу, чак и трилион долара није у стању да обезбеди дугу бесмртност за Епл и његово пословање.

Али како? На крају крајева, Епл је већ један од најмоћнијих брендова и има стабилну широку базу својих корисника. Више од 700 милиона људи широм света ужива у iPhone. Чак и неколико стотина милиона уживају у раду својих рачунара и таблета. Да, можда се Еплу удео на светском тржишту због разноврсности конкуренције мало смањује, али је укупан приход наставља да расте.

 

DiggGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It

 

Страна 3

 

Чега се онда бојиш?

Погледајте Фортуне 500 предузећа за 1955. и упоредите га са данашњим. Испоставило се да је само 12 одсто највећих светских брендова средином 20. века били у могућности да остане на површини у другој деценији 21 века. Међу првих двадесет тада и данас остају једни од највећих и најпрофитабилнијих General Motors, Exxon и General Electric. Међутим позицију је изгубио амерички US Steel. И компаније као што су Armor (која је производила производе од меса и деликатесе, као и сапун Dial), генерално су престале да постоје или су апсорбоване од стране других компанија.

apple

Следећа – занимљивост је концерн Chrisler и GM који су још увек присутни на листи великих компанија, међутим, доживели су неколико периода банкрота и ликвидација. Компаније General Electric, IBM обновљене су много пута и настављају да постоје и данас само зато што они имају врло осредње однос према чињеници да су произведени пре 50 година. Које трансформације очекују Епл у наредним годинама - тешко је рећи. Вероватно у већој мери, наравно, јер Епл уопште није спреман да ефикасно дели своју визију будућности.

 

DiggGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It

 

Страна 4

 

applenext

Неопходно је да запамтите једну једноставну истину. Сви они велики гиганти који су у проналажењу пута ка врху степеница ломили зубе другим конкурентима и успели да се позиционирају на врху, могу бити веома кратког века. И ти исти часописи, који данас пишу хвалоспеве о њиховом успеху сутра без трунке савести и двоумљења могу писати о њиховој бедној смрти. Величина удела на тржишту данас за мега-компаније није гаранција величине и удела на тржишту у будућности.

 

Допада ти се чланак? Лајкуј га или га подели са пријатељима! 

DiggGoogle BookmarksRedditLinkedinRSS FeedPinterest
Pin It
О Аутору...


Goran

Горан је постао заљубљеник Епл иУређаја 2007 куповином аЈфона прве генерације. Од тада редовно прати сва дешавања везана за Епл, као и то да није пропустио ни једну верзију аЈфона (стиже нова генерација). Један је од оснивача блога ајфон.рс 2009 године а од 2011 уредник, власник истог. Шта ради у слободно време? Ужива у Епл иУређајима. :)